8 Eyl 2016

Biraz iç döküp vol bilmemkaç

Aslında çok güzel bir program yapmıştım. Haftada 3 yazı paylaşacaktım burada. Heyecanlıydım. Bir süre güzel de gitti hatta. Sonra ben de gittim sözcükler de. Simdi geldim. Ama öylesine. İçimden geçen birkaç şey söyleyip gidiceģim. Başım ağrımasaydı film yazısı hazırlardım aslında.

Bayram indirimleri malumunuz. Herkes çılgınlar gibi tüketiyor tüketiyor tüketiyor. O markanın şu farı, şu maskarası şu fırçası. Elinde milyon tane  var o renk fardan belki de. Ama şu markanın şu paleti olsun elimde. Alayım da instagramda paylaşayım kafası mı diye düşünüyorum. Bir kız elindeki maskaraları gösteriyor. Her ay 1 tane bitirse1 yıl idare eder diyor. Maskaralar 1 ay da bitmiyor ki. Yani kızı 2 yıl idare edecek maskarası var. Açılmamış. Hala alayım diyor. Bir dur. Ki bunlar işi gereği makyaj yapmayan kimseler. İşi gereği yapanlara neyse derim de. Tüketim çılgınlığının doruklarında insanlar. Her şey çok pahalı. Üzerine indirim yapınca ama indirim diyorlar. Zaten gereğinden fazla paraya satıyorlar ürünleri.

Bir de bu tüketim çılgınlığı kitap okuyan insanlarda da var. Sipariş veriyorlar veriyorlar elinde okunmayan onlarca kitap olduğunu yine almaktan vazgeçmediğini söylüyor. Ben de yapıyorum bunu ama okumadığım kitap sayısı abartılacak kadar değil.
Ya da en azından hepsi nitelikli eserler. Şimdi kime göre neye göre sorusu doğuyor kafalarda. Bana göre tabii. Ama yine de belli oluyor zaten popüler kültür getirisi kitaplar. Erkek kadın ilişkileri üzerine romantik komedi tadında kitaplar  bana göre sürekli okunacak kitaplar değil. Arada çerez niyetine okunmalı. Çok üzülerek söylüyorum, ne kadar kalın olursa olsun birkaç saatte  bitirilebilecek kitapları okuyorlar, şu kadar kitap okudum diye yazıyorlar, video çekiyorlar. Okudun da ne anladın? Sana ne kaldı geriye? Yaşamında büyük bir değişiklik yapabileceğin bir getirisi oldu mu? Kendine sorular sordurttu mu sana? Hayatı sorgulattı mı? Ben kimim, ne işe yararım ve ne yapmalıyım dedirtti mi? Oku, gül-eğlen, geç. Kitap okuma çetelene bir kitap daha ekle ama hayat sayfana bir deneyim daha ekleme.

Üzülüyorum.

13 yorum:

  1. Söylediklerine sonuna kadar kadar katiliyorum tamam kitap okuma alışkanlığı olsun diye bu kitaplardan başlanabilir ama sadece bu kitaplari okumak bana sadece zaman kaybı ve tabi para kaybi olarak geliyor ama malesef bu kitaplarin o kadar çok alıcısı varki. Bide onlari okumaya alışınca başka birşey okuyamiyorlar çünkü ağır geliyor ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonra üzerine booktuber ya da bookstagrammer filan oluyorlar. İşe dönüştürüyorlar 😂

      Sil
  2. Üzülme.. Son zamanlarda ben de bu tüketim çılgınlığını sorgulamaya başladım. Ve kendimi büyük ölçüde dizginledim, almadıkça daha mutlu olduğumu fark ettim. Kitap konusunda ben de öyleydim hep bi okuma hevesi alınan kolilerce kitap ve sonuç okunmamış bir kitaplık dolusu okunası kitap. Buna da dur dedim ve gerçekten okumayacağım şeyler almıyorum artık. Umarım dünya olarak bu tüketim çılgınlığını kontrol altına alabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizde çokça yaşanmıyor da batıda zenginliğin zirvelerinde, almanın tadına doymuş insanlar sade yaşamaya başlamışlar. Ama bizi kapitalist sisteme gömmeye devam ediyorlar. O yüzden kontrol altına almak zor gözüküyor. Ama yine de. Umut...

      Sil
  3. Merhaba canım yazdıklarında doğruluk payı var evet ama bazı kısımlarına gerçekten katılmıyorum. Kitap okumak insanı rahatlatmalıdır o anki sıkıntılarından kitapla kurtulmalısın bana göre. Bu yüzdende mizahi kitapları da okurum ben bana bi getirisi olmasa bile. Ölümlü dünya zaten her şeyide bize bir faydası olması için yapmamalıyız diye düşünüyorum.sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hos geldiniz Mavi Masalcı ya 😊 kitap okumak insanı rahatlatmalı. Mizahı kitaplar da okumalı çizgi roman da. Ama her zaman değil. Kitapların asıl amacı insanları eğlendirmek deģil ki. Bilgilendirmek ve sorgulatmak. Evet dünyaya bir kere geldik. Ve dünyaya geliş amacımız eglenmek değil ki. Sorgulamak, düşünmek ve bulmak. Öğrenmek. İnsan hayatının her aşamasında eğlence için yazilmis kitapları okurken dahi bunları dusunmeli. Bence tabii (:

      Sil
  4. O kitap konusunda bende çok dertliyim , popüler bir kitap olsun , hemen instagram için kahveli fotoğrafı ile koymak için alıyorlar . Ben en çokta yazara üzülüyorum yazmış birşeyler herkes okuyor (!) ama kimse faydalanmıyor , anlatılmak istenen anlamıyor hatta anlamay uğraşmıyor bile .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de o kafa var di mi. Fotoğraf çekmek için alınan kitaplar 😂

      Sil
  5. Aslında herkes seviyesine ve tarzına göre kitaplarla meşgul oluyor galiba. Uyumlu ruhların birbiriyle anlaşması gibi :) Bloga yazı girmek planladığın gibi gitmediğinde canını sıkma, burası senin dünyan, bloglarımız bizim dünyamız, ne zaman ne istersek onu yazarız :) Hayırlı bayramlar canım ❤

    YanıtlaSil
  6. tatil yap şimdiii sona yazarsın masallarıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikrim var da bakalım. Gelir belki bugün bir masal daha 😊

      Sil
  7. Merhaba ^^ Deep'in blogunda gördüm seni ^^ Güzel bir blogun var. Söylediklerine de bir noktaya kadar katılıyorum. Kitap meselesi. Popüler kitapların insana bir şey katmadıklarını düşünmüyorum ben şahsen. En başında insanın hayal dünyasını genişletiyor. Zaten insan bir süre sonra başka tür kitaplara da yönelebiliyor. Bunu bu şekilde yargılamamak lazım bence. Mesela ben o popüler kitaplarla başlamasaydım belki de şuan bu kadar kitap okuyor olmazdım. Neyse canımızı sıkmayalım, zevkler ve renkler diyerek tatlıya bağlayalım. ^^ Benim bloguma da beklerim, sevgiyle kal.. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler ve renkler elbette farklı olur. Ara ara ben de okuyorum. Her kitabın mutlaka bir faydası vardır. Benim değindiğim nokta tüketim çılgınlığı ve sayılara verilen önem (: teşekkür ederim yorumun için

      Sil