9 Ara 2014

3 Kült Film

Ben geldim yine bir şeyler yazmaya! Yazacak çok şey var, birikti. Biriktirmeden yazsam keşkem...
Çok film izledim, kendimce. Kitap da okudum tabii! Ama şimdi izlediğim 3 kült filmden bahsedeceğim. Eleştirmek diyemem, böyle kült filmleri eleştirmek haddime değil ki!

Neler izledim. Pulp Fiction, Leon ve Fight Club.

Pulp Fiction


Film bitti. Ben kaldım öylece. Yemnediyorum hiçbi şi anlamadım! oldum bir an. Sonra düşündüm. Ay flashback yapmışlar ya la, dedim :D Ben Mia'yı daha çok göreceğimi bekliyordum. Olaylar Mia etrafında dönüyor sanıyorumdum ki eneee büssürü başka karakterler ve birkaç hikayenin birleşimiymiş ki. Neysem. İzlerken eğlendim. Bu şu o eleştirileri yapılmış büssürü. Anlamadım :D Bir kez daha izlemem lazım! Ama izlerken hoşuma gitti yani, eğlendirdi. Bitince de şok yaşadım. Benim gibi bir tuhaf bi belirsiz hislere kapılan insanlar oldu mu? Yani film hoşuma gitti ama böyle bi boşluk var zihnimde :D Neyse Bir daha izleyeyim daha güzel bir inceleme yazarım belkim ((:

Leon


Siz de ağladınız mı? Ay ben çok ağladım Leon ölünce, Mathilda okula dönüp çiçeği toprağa dikerken... Oy. Bir de Gary Oldman'ı film boyunca neden tanıyamadım onu da anlamadım... 
Filmin temasını belirlemeye çalışıyorum olmuyor. Senaryo yazarlığı kursuna gidiyorum, bu haftaki ödevimiz Leon'un konusu ve teması. Konu amenna. Uyuşturucuyla alakalı bir baskında ailesini kaybeden Mathilda göçmen tetikçi komşusu Leon'a sığınır ve ondan küçük kardeşinin intikamını almasını istemesi ve yaşadıkları birkaç özel günün hikayesi. Peki ya tema?
Mathilda güçlü, zeki bir kız. Kendine güveni tam. Neredeyse korkusuz. Ailesi tarafından pek sevilmemiş. Leon onun için sığınak, sevgiyi öğrettiği ve sevdiği ve sevildiği birisi. Tema ne? 'Sevgi her şeydir,' m? 'Sevgi tehlikelerden korur,' mu? Bilemedim ben onuuuu.

Fight Club


Hayatımın filmi, dedim. Sonra hakkında bir şeyler okudum, üzüldüm. Bakınız. Harika bir sistem eleştirisiydi bana göre :( Neyse bu söylentileri bir kenara bırakarak ben bunları okumamışım gibi davranayım, ama siz okuyun linkte yazanları.
Ay Helenacığım. Çok severim.
Filmi izledim izledim. Anlatıcı kardeşimiz Edwart Northon, film boyunca bu adamın adı ne diye düşündüm. Sonra enee Brad Pitt çıktı. Sonra ağzım açık dövüş kulübünü izledim. Sonra bir baktım Tyler gitti. Bizim oğlan Tyler'ı aradı. Durdu. Ve ben şok. Tyler bizim oğlanmış aslında. Yazık oldu Brad Pitt' dedim. 
Ve son sahne. Bayıldım.

Uzun bir süre etkisinden çıkamadım, kendimi bir devrimci gibi hissettim :D

Sonra, misafir gelecekti mutfağa girdim. Çok yoruldum, o devrimci asi hallerim geçti, gitti...

***

Çok tatlı bir diziye başladım, sadece 
 bölüm izleyebildim. Once Upon A Time. Tam benlik! Masal içinde masal...
Gerçek yaşam ve masalların iç içe geçmesi gibi. Pamuk Prenses masalından yola çıkıyor her şey. Kötü Kraliçe Pamuk Prenses'ten intikamını almak için başka bir boyuta yani gerçekliğe, hafızalarını silerek o diyardaki insanları bir kasabaya yerleştiriyor. Ve sonraları için bence izlemelisiniz (:




5 yorum:

  1. Fight Club ve Leon hayatımın efsane filmleri olup çıkıverdiler. Pulp Fiction izlemedim izlediysem de hatırlamıyorum. Sanırım hafızama yer edecek kadar önemli değilmiş. :D Ama güzel seçimler olmuş.

    Ve Leon'un o sahnelerinde ben de ağlamıştım. Ve hatta Leon'u öldürdüğü için senariste küfür etmiş olabilirim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izleseydin hatırlardın bence (: ay evet, niye öldü kiii. ben Tony'e çok sinirlenmiştim :(

      Sil
  2. Cidden kültler, özellikle Leon.

    YanıtlaSil
  3. bak ne dicam. pulp fiction ve dövüş kulubü önemli ama hiç hoşlanmadığım filmler. leon ise tüm zamanların en iyilerinden :) pulp ve dövüş kulubü gibi sert filmlerden hiç hoşlanmıyorum. amaaa o dans sahnesi con ve uma ah ah :)

    yaniiii gönlüm leondaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Fight Club'ın çok farklı bir büyüsü vardır. Yılda en az 2-3 kez izlerim, acayip ötesi kanına işliyor insanın. Daha iyisinin asla gelmeyeceğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil