27 Eki 2014

Zeka?

Bu sabah hatta sadece yarım saat öncesinde, drama dersi için okula geldim. Teori kısmıydı bu hafta. Sınıfa çıktığımda bana sandalye kalmadığını gördüm. Yan sınıflara baktım. Kapıları kapalı. Dersi bölmek istemedim. Hocanın sandalyesini alabilirim diye düşündüm. Zaten hiç oturmayan bir hocaydı. Sınıfa geldiğinde 'Hocam sandalye kalmamış bana,baktım bulamadım...' cümlemi bitirme fırsatı tanımadı. 'Bu vakte kadar bulamadın mı? Git bak ben ne bileyim,' dedi. Kütüphaneden almak aklıma geldi o an. Sandalyemi alıp yukarı çıktım. Benim gibi sandalye bulamayan iki arkadaş başka arkadaşların yanına sandalyelere sıkışmışlar. Sonradan gelen başka bir arkadaş başka dersleri bölerek sandalye aldı. Ve hoca dersi anlatırken zekadan, sorun çözmeden bahsediyordu. Ve konuyu biz sandalye bulamayanlara getirdi. 'Sınıfa gelip, sınıfı gözlemleyip kendine sandalyenin kalmadığını fark edip sandalye aramak aklına gelmemesi nedir?' gibi bir soru sordu. Gerizekalılık mı pratik zekaya sahip olmamak mı uyanık olmamak mı akıl edememek mi? Sınıfta konuşulanlar hocanın dedikleri... Sınıf arkadaşlarıma lafım yok. Ama üniversiteye gelmiş bir hocanın sürece değil de sonuca bakarak birilerinin zekasını sorgulaması, Piaget'e dayandırsa da, ne kadar doğru? Sürece bakalım, benimkine. Dersten 15 dakika önce geldim. Aşağıda bahçede arkadaşlarım, sınıfın havasız olduğunu söyledi. Sınıfa geçmedik. Derse 5  dakika kala çıktık. Sandalye yok. Aradım. Yok. Hocanın sandalyesini almak aklıma geldi, hoca sormama müsade etmedi. Ve sonra sandalye buldum. Sonuç sandalye bulmak mı?

4 yorum:

  1. Kendisinin çok zeki olduğunu düşünen insanlar çoğunlukla yalnızca öyle olduklarını sanırlarmış, takma kafana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takmadım zaten ama buraya yazmak istedim. not düşmek, hatırlamak için (:

      Sil
  2. derste malzeme yapmış işte boşver. malzeme hocası olsun o. piaget okumakla zeki olunmuyo hoca olmakla da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de malzeme mantığıylan baktım ve buraya yazdım hemmen (:

      Sil