1 Eki 2014

Yaşamak buna derlerse



Julie&Julia'yı izliyorum şu an. Daha doğrusu internetim gittiği için yüklenen video kapanmıştı. Yeniden yüklenmesini bekliyorum. Bu arada bloga bir şeyler yazmak istedim.

Filmi internetten izlediğim için biraz suçluluk duygusu var içimde. Ama şu anda bu filmi izlemek istedim. Önce de Toast'ı izlemiştim bu arada. Daha sonra dvdsini alıp film arşivime ekleyeceğim inşallah. Böyle yapmayı kimden öğrendiğimi söyleyeyim; biricik adaşım, kuzenim Gizemcimden. O aslında kitaplar için yapıyor bunu. Ben okumak istediğim çoğu kitabın korsanını bulamam herhalde :D Okuduğum kitaplar genelde çok satmayan, çok satmadığı için de korkan kitap :D Bir de bazı kitapları Şule Yayınevinde 5 tlye bazen 10 tlye bulabiliyorum.

Yayıncılara bir de buradan seslenelim, kitap fiyatlarını uçuk kaçık yapmayın ;)

Yemeğin, eğlencenin kitaplardan daha pahalı olduğu bir ülkedeyiz. Kitaplar yemek kadar su kadar önemli. Sevgi Ablam bu yaz çok güzel kitap okudu zannedersem. Yemek yer gibi su içer gibi okuduğunu, hayat temposunda kitap okumayı ne kadar çok özlediğini söyledi. Halbuki normal zamanda da çok kitap okuyan birisi. Sevgi Yerlioğlu'ndan bahsediyorum. Güzel şair. Karabatak Dergisi'ne bir bakının, eminim şiirlerini çok seveceksiniz.

Ne diyordum, hah. Julie&Julia. Julie'da azıcık kendimi buldum. Her işini yarım bıraktığından bahsetti bir sahnede. Yarım bir romanın yazarı. Yabancı film izlemenin etkisiyle 'Oh Tanrım. Ben böyle olmak istemiyorum!' Evet evet, bazılarınız tanrı diil, diil diyceksiniz. Neysem. Cidden ben yarım kalmış öykülerin yazarı olmak istemiyorum ve de yarım kalmış öykülerim var :/  Allah'ım biraz hırs biraz hırs diyorum çoğu zaman.

Mesela size yeni arkadaşlarımdan bahsedeyim. Bay Sakız ve Miba. Anlık instagram hayallerimden çıktılar ayrı ayrı zamanlarda. Yoksa siz hala instagram hesabıma hiç bakmadınız mı? http://instagram.com/gebbu   Öyle müthiş fotoğraflar çektiğimi, müthiş paylaşımlarda bulunduğumu söyleyemem. Ama instagram kullanmayı seviyorum (: Gerçi telefonum arızalandı, telefonumu yapan kişi, telefonumu almaya giden babama, telefonu çok hor kullandığımdan bahsetmiş. Babam ilk telefon kullanmaya başladığımdan beri, yaş 13, hep aynı şeyi söyler. Yıllar geçtikçe telefonla vakit geçirme zamanım arttı. İlk zamanlar özel (?) birisinden dolayı telefonla uğraşıyordum, sonra lise yıllarımda birbirimizi çok sevdiğimiz (?) dostlarımla mesajlaşır olduk. 0.facebook.com vardı o zamanlar :D Onlarca yıl öncesini anlatıyormuşum gibi oldu. Şimdilerde de sosyal medyayı çok kullanıyorum. Ve telefona en çok zarar veren internet oluyor malesef. Babacımdan tablet istemelerim hiçbir sonuç vermiyor. Artık benim hoyrat (?) kullanmalarıma katlancak pek sevgili telefonum.

Bunlardan neden bahsediyorum sorusunu kendime sorduktan sonra Bay Sakız ve Miba'ya geri dönüyorum. Çok  tatlı bir öykü düşünüyorum. Kısa öykü değil de uzun öykü olsun istiyorum ama novella da diil yani. Seksen küsür sayfa ile uğraşamam. Şöyle bir sekiz on sayfa neden olmasın? Ama biraz bekleyecek sanırım. Çocuk öyküsü olmasını istiyorum ve staja başlayınca hayal gücümle gözlemlerimi birleştirmeliyim.

Biraz yapacaklarımdan yapmak istediklerimden söz açsam?

Julie gibi yemek bloggerlığı yapmayı çok isterdim mesela. Yeni tarifler denemek istiyorum ama malesef anne mutfağında zor oluyor. Bir de biz üç kişi olduğumuzdan yapılan yemek-pasta hemen bitmiyor. Kalınca da annem başlıyor, yapıyosun yenmiyor ziyan oluyor bla bla. Komşulara verecek kalitede de bulmuyor! Benim yaptığım yemekleri de beğenmiyorlar ayrıca. Farklı lezzetlere kapalılar! :(

Öğrenci evinde de malzeme sıkıntı. Hem pişirecek kap hem de malzeme. Yani tereyağını öyle hoyratça harcayamam ki, öğrenciyiz yani :D

Kendi paramı kendim kazandığım, kendi mutfağımın olduğu zamanları beklemeliyim...

Julia gibi de aşçılık okuluna gitmek isterdim (:

Ah bir de aklımda kaç zamandır Virginia Woolf yazısı hazırlamak var. Mrs. Dalloway'i okumuştum geçen sene. The Hours dvdsini almıştım, onu izlemeyi planlıyorum bu gece. Kendine Ait Bir Oda'yı okuyorum, sadece bir saat okusam bitecek. Who's Afraid of Virginia Woolf  filmini de yeni keşfettim ama internet sitelerindeki videolar bir türlü açılmadı. Belki d&r'da dvdsini bulabilirim.

Woody Allen yazısı yapmak istedim hep. Birkaç filmin dvdsi de var ama olmadı.

Tim Burton yazısı yapıcam ama. Onda daha iyiyim, izlediğim filmler var baya.

Bir de yemekleri konu alan filmler yazısı hazırlamak istiyorum (:

Julie&Julia'ya dönsem iyi olur!






















6 yorum:

  1. hehe çok sevdim halleriniiii yaa. o film de tatlıydı tebi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o tatlı filmi burda yazcam inş bugün (:

      Sil
  2. son yazımı gördün müüüüü. bugünküüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gördüm az önce. çok teşekkür ederim. yoğun bir bayramdı hiç bakamadım bloglara. geç olsa da bayramın güzel geçmiştir inş (:

      Sil
    2. sakin geçti. yalnız. kitap film müzik. bi de üsküdar balat filan yürüme gezme :)

      Sil
  3. çekilişler ve izlenesi bloglar yazımda yorumlarda sana bi not var kiii bahçe perisindeen :)

    YanıtlaSil