5 Eyl 2014

İrlanda'ya dair

İrlanda'ya olan sevgimi ve merakımı biliyor musunuz?

Büyük Britanya'ya olan ilgim Harry Potter sayesinde. İrlanda'ya olan özel ilgimse Ps I Love You filmiyle oldu.


Şu güzellikleri görüyor musunuz? Daha daha daha güzel sahneler vardı İrlanda'ya dair.



Sonra Becoming Jane var. İrlanda'da çekilmiş. 


Müthiş doğal güzelliklere şatolara yeşile masmavi gökyüzüne sahip İrlanda'ya gitmek en büyük hayallerimin arasında.





İrlanda acılı bir tarihe sahip. Tarihini burada uzun uzun anlatacak kadar bilgim yok. Google hazretleri size yardımcı olacaktır. Ama istilalar işgaller savaş açlık. Bunları genel olarak biliyorum.

İrlanda'nın erken Hıristiyanlık dönemini anlatan şahane bir çizgi film izledim geçenlerde. The Secret of Kells.


Kells adında bir kitabın yazılış süreci diyebiliriz olay örgüsü için. Eleştirmenler Kells'in İncil olduğunu düşünüyor. Bana da öyle gelmişti izlerken. Kells Manastırında geçiyor olay. Viking saldırısından korunmak için yüksek duvarlar yapılıyor. Keşişler bir yandan kitap okumak yazmak tezhip yapmakla ilgilenirken bir yandan da duvarlar yapılıyor. Kells kitabının yazarlarından Aidan Kells manastırına geliyor. Brendan adlı küçük keşiş bu kitapla çok ilgileniyor. Kitabın tezhibi için özel mürekkep lazım. Bu mürekkep de bir ağacının tohumundan elde ediliyor. Şimdi hatırlayamadım hangi ağaç olduğunu. Brendan manastırın yöneticisi olan amcası Cellach'dan gizli ormana gidiyor ve Aisling'le karşılaşıyor. Crom Crouch adlı bir tanrının saldırısına uğruyorlar. Dizideki her bir karakterin İrlanda mitolojisindeki bir kahramanla bağlantısı var imiş. Mitolojiye, İrlanda'ya meraklıysanız izlemelisiniz bence. Çok güzel detayları var.


Müzikleri de çok güzeldi. Yanlış hatırlamıyorsam U2 şarkıları da yer alıyordu filmde.

Bakmak ve görmek hakkında güzel sonuçlar çıkarabiliriz. Amcası ve Brendan arasındaki farklılıklar da önemli. Brendan hayal kuruyor ve hayaline sımsıkı bağlanıyor. Hayallerini gerçekleştirebiliyor.

***


James Joyce'un Dublinliler kitabını okuyunca gözümdeki masalsı İrlanda bir an sislerle kaplanmıştı. Ama İrlanda zaten sislerle kaplı imiş :D Masalsı yerleri olduğu kadar günümüz dünyasının en berbat hali de var imiş. Her yerde her şehirde olduğu gibi.

İrlanda hüzün demek. Hüzün de en sevdiğim.

Velhasıl inşallah bir gün bana da nasip olur İrlanda'ya gitmek (:

***

Geçen yaz twitterda 'Biri beni İrlanda'ya ışınlasın' yazmıştım. Eğitim İrlanda hesabı beni ışınlayabileceklerine dair tivit atmıştı. Eğer bir gün gezmek için değil de eğitim için İrlanda'ya gitmek istersem ilk önce yurtdisiegitimirlanda.com a bakacağım ((:









2 yorum:

  1. ah evet özellikle doğası yaa. bu filmi de izleyim tımams. izleyip yazarım :)

    YanıtlaSil