5 Şub 2014

Sadece çocuklar değil büyükler de okumalı

Bu sene çocuk kitaplarına sardığım doğru. Daha okumam gereken çok kitap var. Ama bir kısmından biraz bahsetmeliyim.


Cahit Zatifoğlu'nun 3 kitabını okudum. Ağaçkakanlar, Yürekdede ile Padişah ve Motorlu Kuş. Zarifoğlu'nun dili çok güzel. İçlerinden en çok Motorlu Kuş'u sevdim.

Samed Behrengi ile de tanıştım. Küçük Kara Balık'ı hep duyuyordum ama daha önce hiç okumamıştım. Gerçekten çok güzeldi (: Tekrar tekrar okumalıyım bence.


Üstteki fotoğrafta yer alan Çocuk Kalbi ile Sevgi Masalı'nı henüz okumadım.

***

Ve ve Konuşan Kitap. Ciddi anlamda favori kitabım. Resimleme müthiş konu müthiş dil müthiş!

Bayıldım bayıldım bayıldım. Ayşe Şener Yurtseven'e şükranlarımı sunuyorum.

Küçük öykülerden oluşuyor. Yaşanan maceralarla çocuklar bir ders çıkarıyor ama öğütleme yoluyla değil sezdirme yoluyla hepsi! Rengarenk bir kitap.

Buradaki termos bardağım hediye (: Sınav zamanı iyi oluyor.





Minik Onur, Konuşan Kitap'ı yardımıyla uçuyoooor ((:
 Konuşan Kitap Şule yayınevinden.




Ve Şule Çocuk kataloğu. Bütün kitapları almalıyım :D

Hastayken okumuştum Aritmetik İyi Kuşlar Pekiyi derken bir yandan da meyvemi yiyordum.
Cemal Süreya'dan çocuk kitabı fikri oldukça ilginç :D



Oldukça ilginç zaten. Çizimler çocuklara yönelik olabilir ama içerik büyüklerin çocuk edebiyatına bakışları hakkında. Daha çok büyükler için bence. Ama güzel bir kitaptı, sevdim ((:



Ve ve Güneş'e Yolculuk Ayşe Sevim'den. Ödüllü bir kitap. Efendimiz Hz. Muhammed'in (asm) hayatı. Ama öyle kuru bilgi değil. Ve de bugünümüzle geçmiş arasında gidip gelmelerle. Fantastik bir yanı da var. Çok güzel. Henüz bitiremedim. Şakk-ı sadr hadisesinde kaldım (:

Resimlemeleri filan bir harika...





Bu fotoğrafta bolca baykuş var ((: Çokokrem eşliğinde çocuklaşayım dedim ((: Çocuk kitabı olmayan Kaçan Ayna'da girdi kareye. Sevgi Ablam'ın hediyesi. Aya oturmuş baykuş desenli teneke sabun kutum da Tûğba'm ve Sevgi Ablam'dan hediye ((:

Motorlu Kuş cidden güzeldi. Bana biraz Baykuş Krallığı Efsanesi animasyon filmini hatırlattı ((:






Kitap tanıtmayı özlemişim. Çocuk edebiyatına oldukça meraklıyım şu sıralar. Çocuk öyküleri yazmaya çalışıyorum.

Bakalım.... Ya nasip!


6 yorum:

  1. Ne güzel kitaplar okumuşsun sen öyle :) Ben de meraklıyımdır ama senin kadar olduğum söylenemez hepsini ekliyorum ki arada kaçamak yapyım bunlarla :) Bir de Vladimir Tumanov'un kitaplarını da öneririm :)

    YanıtlaSil
  2. çocuk edebiyatı dersimiz vardı bu sene. bir de çocuk öyküleri yazmayı planlayınca böyle oldu ((: hemmen bakıcam önerine. ilk defa duydum da (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bölümün ne yoksa düşündüğüm şey mi? :) Benim de çocuk edebiyatı dersim vardı bu yılda o yüzden soruyorum :)

      Sil
    2. Türkçe öğretmenliği. sen ne düşünmüştün ki ve senin bölümün ne (:

      Sil
    3. hihi doğru düşünmüşüm ki :) meslektaş olacağız ki biz ben de Türkçe öğretmenliği okuyorum çünkü. Yehuu aynı bölümde okuyan bi blogger buldum ne mutlu bana :)

      Sil
  3. samet cahit ayşe bunlara bakayım.
    şu küçük kara balık adlı kitap var ya, bak cuma günkü derin mavi notlara, orda yazdım yaaa okuycam diye, çocuk kalbi okudum çok sevdim. du bu yazını not aldım. ben de çocuk kitapçısıyım. ya en çok saftirik greg ve saftirik vampire gülüyom yaa.
    :)

    YanıtlaSil