6 Şub 2014

Hayalhanem




Yazmazsam vampir olacaktım! Ah bu hissi nasıl özledim. Vampirella adında bir roman yazıyordum bir zamanlar. 85. sayfada kalmıştım. Daha bir 20 sayfa filan giderdi. Geçenlerde açıp baktım. Üslup yok. Çok sıkıcı. Yazı kendini anlatmıyor, ben anlatıyorum olayları. En nefret ettiğim şey! Öyküyü ya da romanı okurken yazarın kalem seslerini hissetmeyeceksin. Olaylar gözünün önünden akıp gidecek. Yazar anlatmayacak, öykü kendini anlatacak! İşte bunu yapamadığımdan küsüyorum kalemime. İlham da benden kaçıyor. Hem sonra beynimi çalıştırmaya üşeniyorum. Yoruldum çabalamaktan. Kitap bile okuyamıyorum. Çünkü artık okuduğum kitapların büyüsüne kapılmak yerine yazar burada nasıl kullanmış sözcükleri, nasıl hayal etmiş, üslubu nasıl diyorum! Yani işin matematiğine bakıyorum. Deli dolu kitap okumayı özledim! Kitap okuyamayınca kendimi filmlere dizilere vuruyorum :( Nasıl da özledim yazmasaydım vampir olacaktım demeyi!

Yazarken çok eğleniyorum aslında ama korkuyorum yazmaya başlayınca tıkanmaktan. Hem sonra. Yine güzel olmazsa? Yine beğenmezlerse? Ben aşık değil miyim yazmaya?

Mutsuzluk geçici olsun. Yazabileyim artık. Kitap okumaya ve yazmaya aşık olayım. Uykularımı bölebileyim. Zihnimde işlediğim maceralarım olsun.


Kaçıyorum hem hislerimden hem hayallerimden...


Halbuki hayalhanem böyle olmalı. Aslında zihnimin en dip kıyı köşeleri böyle. Pegasus, unicorn, kendi hayalim ürünüm değişik varlıklar. Ama ben korkularımdan ötürü onları geriye atıyorum, gün yüzüne çıkarmıyorum.

Hadi bir dua edin bana (: İyi dileklerde bulunun. Korkularımdan sıyrılayım ((:

Yazmak. Âşk ola.






ss

3 yorum:

  1. işin içine ya beğenmezlerse olayı girdiği zaman tıkanırsın bence kafana takma bu konuyu nasıl istiyorsan öyle yaz kendin için yaz ilk önce bu işi sevdiğin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim önerin için. haklısın. bazen sıyrılıyorum bu düşüncelerden. bazen olmuyor...

      Sil
  2. ama bak ne dicem. bu kadar düşünmemelisin. sadece yazmalısın çok çok. hiç durmadan yaz işte. sadece yaz. düşünme. uygula. yaz işte. ilerde keyif alırsın ki. bi deee, kitap okurken öle yapma tabii ki. kaptır kendini. doğalllığını bozmaaaa :)

    "yazı kendini anlatmıyor ben anlatıyorum olayları"

    son zamanlarda duyduğum en önemli söz. bunu yazdığın için çok sevindim. not aldım.

    bak böle düşünürsen yazarsın kiii. yani iyi yoldasın. kendinle yarış ama kendine iyi davran bi yandan daaa.

    :)

    YanıtlaSil