31 Oca 2014

Bollywood desem, hem de 8 film!

Dikkat! Bu yazı bolca Bollywood içerir ((:

Vize zamanı, sınavlar arasında boşluklar olunca, evde bol bol vakit geçirince kendimi Hint filmlerine verdiğimi itiraf ediyorum! Tanıtacağım 8 filmi sınav zamanında izlemedim elbet ama çoğunluğu sınav zamanıydı itiraf ediyorum :))))

Önce liste halinde görelim. En beğendiklerimden en az beğendiğime doğru sıralamaya çalışacağım. Bunu şu an tamamen önyargısız hatta biraz da bilinçaltıma göre yapıyorum ((: Filmlerin hepsini net bir şekilde hatırlamıyorum çünküm.

1. Kabhi Khushi Kabhie Cham
2. Yeh Jawaani Hai Deewani
3. Dilwale Dulhanie Le Jayenge
4. Kuch Kuch Hota Hai
5. I Hate Luv Story
6. Ishkq in Paris
7. Chennai Express
8. Dil Bole Hadippa

Adları çok ilginç değil mi? Size bir şey itiraf edeyim. Adlarını not aldığım defter İstanbul'da kalınca yeppudaa 'yı açtım ve oradan baktım ((: Yeh Jawaani Hoi Deewani haricinde hepsini yeppudaa'dan bulabilirsiniz. Gelelim filmler hakkında biraz bilgiye. Tam 8 film, üzerinden zaman geçmiş. Benden ayrıntılı bilgi beklemeyiniz lütfen ((:


1. Kabhi Khushi Kahie Cham




Ay ne ağladım ne ağladım bu filmdeee.  Ev arkadaşlarım sınav çalışıyor, ben ağlıyorum. Hem de hüngür hüngür. Ama çok güzeldi. Her dakikası her sahnesi. Londra sahneleri en beğendiklerim zaten ((:

Favori çiftim Rohan ve Pooja. Bence bu filmi mutlaka izlemelisiniz.


***

2.Yeh Jawaani Hai Deewani



Bu filmi izleyip de Bunny'e aşık olmayanınız var mı? Ben aşık oldum da (((:  Ranbir Kapoor'u zaten çok beğenirim Barfi'yi izlediğimden beri. Burada da müthişti. Niana'nın değişimi, çıktıkları gezi sahneleri, Niana'nın Bunny'i bekleyişi, Bunny, Aditti, Avi dostluğu. Gezideki rengarenk sahnelere bayıldım. O renkli tozlara bulanıyorlar ya bayılıyorum! Aditi'nin düğünü de çok güzeldi. Ben de öyle 4 gün 4 gece düğün yapmak isterdim. Geleneksel ve modern bir arada ((:





3. Dilwale Dulhania Le Jayenge



1995 yapımı olsa da hala Hindistan'da her yıl gösterime giren bir film imiş. Birçok filmde sahneleri kullanılan bir film. I Hate Luv Story, Chennai Express benim ilk olarak aklıma gelenler. Her dakikasına her anına güldüğüm bir film. Sonlarına doğru Yeşilçamvari sahneler olsa da ((: Al kızı git işte! Oluyorsun ama... Cesur yürek gelini alır ((: Raj ve Simran... Simran'ın babasına bol bol gıcık olduğum doğrudur. Neyse... Avrupa gezisi, Hindistan'da düğün hazırlıkları hepsi birbirinden güzeldi... Kesinlikle izlemelisiniz!!



4. Kuch Kuch Hota Hai



Ay o okul sahneleri aklıma geldikçe gülüyorum. Komedi resmen yaaa! 1980li yıllar oluyor galiba. Çok eğlenceliydi. Rahul ve Anjali, kavgaları, arkadaşlıkları. Tina'ya gıcık oldum başlarda ama sonra.... Minik Anjali'miz de var. Çok akıllı, çok zeki ve de yaramaz... Ama annesinin isteği babasının mutluluğu için çok çabaladı. Çok güzeldi....


5. I Hate Luv Story



İmran Khan, Aamir Khan'ın yeğeni. Zaten ilk böyle dikkatimi çekmişti. Filmde en çok beğendiğim nokta film içindeki film çekimleri ((: Biraz karışık ama... Simran kızımız, aşk filmlerinde tasarımcılık yapıyor. Jay oğlumuz o da film sektöründe işte. Yolları kesişiyor bir şekilde. Ve olaylar olaylar. Simran ve Raj. Mükemmel bir çift. Hemmen 'Dilwale Dulhania Le Jayenge' e gönderme ((: Sonra Jay giriyor işin içine. Bir de bu Hint filmlerinde, özellikle de bu filmde, en çok sevdiğim olaylar; birileri mutlaka değişiyor! İyi yönde hem de. Olması gereken haline bürünüyor. Ve ta taaa mükemmel aşk :D
  

Simran'ın odasına bayılmıştım. Burada aşktan ve aşk hikayelerinden bahsediyordu. Bu harika oda ve renkler ve uyum, fonda Simran'ın sesi. Gel de aşk'ı ve aşk hikayelerini sevme. Filmin adı ise I Hate Luv Story. Güzel bir tezat ((:



6. Ishkq in Paris




Son sahnelerine kadar Paris'te geçen bir Hint filmi. Hintlilerin İngiltere sahnelerine ve özlük mücadelelerine alışmıştım lakin Paris'te bir Hint kızı. Bir değişik ama çok da güzel olmuş. Hintli olduğuna inanamıyoruz başlarda ama bir makyaj bir giysi bolca takı ta taa Hint kızı Ishkq. Bol bol sanat bol bol aşk bol bol Paris.

Isabelle Adjani cidden güzel kadın vesselam. 58 yaşındaymış ama göstermiyor. o.O



7. Chennai Express



Yine bir Shahrukh Khan filmi. Neden izlediğim filmler bu adamın oynadığı filmler... Çünkü Hint aşığı ev arkadaşım bu adamın hayranı :D Bilgisayarındaki filmlerin sadece yarısını izledim. Daha izlemediğim filmler de var. Biraz seçki yaptı bana ((: Önerdiğim filmler 8 yıllık Bollywood hayranı bir insanın seçkisi yani. Ama arkadaşımın sıralaması benimle aynı olmaz büyük ihtimal ((: Niye Shahrukh Khan Rahul ismini bu kadar alıyor merak ediyorum bu arada ((: Bu filmde de aklımda kalan en çarpıcı yer. En romantiği daha doğrusu, Hint geleneklerine göre bir merdiven çıkma sahnesi. İzlerseniz ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.


Renkli tozlara bulanma bir de şu renkli çiçekler atma. En en en sevdiklerim. Eğer olur da bir gün kaderimde birisi varsa ve de gelirse ((: kınamda renkli renkli tozlara bulanıp öyle dans etmeyi bir de düğünümde üzerimize renkli çiçekler, gül yaprakları atmalarını istiyorum ((:



8. Dil Bole Hadippa



Hindistanlı olma duygusu yoğun bir şekilde var. Bir de feminist bir yaklaşıma birazcık sahip. Kadınlar neden kriket oynayamasın! gibi. Güzeldi, eğlenceliydi (:  Bol bol dans var spor var. Ter var :D


Biraz fazla tatlılar sanki. Ben bisiklet binemiyorum bu arada. Bu sahnede güzel oldu benim için. Bisiklete başka türlü binerim belki bir gün??

***

Hint sinemasına dair birkaç not, birkaç değil tam 8 film ((: Daha ayrıntılı incelemek isterdim ama bu kez her şeyi anlatmaya kalkardım. Hint filmleri iki buçuk saatten aşağı değil. Yani böylesi en güzeli. Keyifli okumalar, iyi seyirler.

***

Not: Fazla romantizm iyi değil. Çünkü hiçbir erkek bir Raj, birkaç Rahul ((: bir Bunny bir Arash değil. Ve ben bunu hep unutuyorum. Siz unutmayın bari....



7 yorum:

  1. Allahh derim tabii ne dicem ;)))
    hepsini izledim bunların :))) büyük çoğunluğu kült filmler zaten! ranbir , shahid ve imran bollywoodun yeni nesil zirve oyuncuları.. tabii benim favorim shahid o ayrı ;)
    ishq in paris konu itibariyle bunlardan ayrılıyor tabii :)
    ddlj bollywoodun gelmiş geçmiş en iyi filmi kabul edilir, bence de öyle :) hemen hemen her filmde en az 1-2 sahnede bu filme gönderme yapılır..
    chennai express'i izleteceğim arkadaşlar şarkılardaki göndermeleri anlasın diye öncesinde izlenecekler diye liste bile yapmıştım :)
    ahh ben de o tozlarla oynamak istiyorum, yolumuzu holi festivalinin olduğu zamanlardan birinde hindistana düşünürsek nasıl güzel olur :)
    bollywood diyince çenem düştü bak :) notuna kesinlikle katılıyorum ama hint filmleri uzun olduğu için bi süreden sonra filmle bütünleşiyorsun, sonra gerçek hayata dönmek zorlaşıyor ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heeey ne güzel bir yorum ((: teşekkür ederim. Holi festivali miydi o festivalin adı. tam hakim değilim hindistan'a ve hint geleneklerine (: gerçek hayata dönmek zorunda olmasak diyorum ya da gerçek hayatımız film gibi olsa. huf neyse. fazla romantizm hiç iyi değil :D

      Sil
  2. Bu aralar biz de bollywood a sardık. Şimdilik Aamir Khan dan gidiyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aamşr khan baya izlemiştim. sharuk khan'a sarmıştım geçenlerde. bir süre bollywood'a ara vermeliyim verdim de zaten (: teşekkürler yorumun için

      Sil
  3. Merhaba, hint fimlerinin izleyicileri çoğaldıkça çok mutlu oluyorum. Filmleri beğenmenize çok sevindim K3G izlediğim ilk hint filmiydi, büyülenmiştim. DDLJ ise hem benim için çok özel, hemde tüm Hindistan için. Yazdıklarınızın içinden bir tek I hate luv storyi sevmedim. Oyunculuklar çok yapay gelmişti. 8 yıldır hint fanı olan arkadaşınızla tanışmak isterdim listesi epey kabarıktır. ben 4 yıla yaklaştım beni ikiye katlamış. postu yayınlayalı uzun zaman olmuş,belki ikincisini yapsanız keşke bollywoodu okumayı seviyorum. Güzel bir yazı olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bollywood'a ara verdim :D bu filmlerden sonra sadece bir tane hint filmi izledim o da saçma sapan bir korku filmiydi. güya tabii. ghost'tu galiba adı. yazmaya bile gerek duymadım. bollywood hayranı arkadaşımın sosyal medyada hiçbir hesabı yok. bir gün olursa sizi yönlendiririm tabii (: yorumunuz için teşekkürler

      Sil
    2. Bollywood'un uzmanlık alanı romantizmdir, hiç korkusunu denemedim. Bu kadar güzel yapımları izleyip nasıl bıraktınız ki ben Shahrukh khanın müptelası olmuştum, ki halada öyleyim. bir gün dönerseniz hindistana tekrar, severek okurum yazdıklarınızı. Şimdilik hoşçakalın :)

      Sil