28 Ağu 2013

Yere Düşen Dualar



Ne anlatıyor bu roman? Sözcüklerle ifade edemiyorum desem. Satır aralarına sıkıştırılmış o kadar çok şey var ki! Hangi birini anlatayım. Anlatmaya kalksam da yapamam. Yani o kadar içsel, derinsel ki. Altyapı üstyapı katman katman her şey. Belki de aklım yetmiyor diye düşündüm okurken. Anladım. Ama içselleştiremedim desem. Biraz üzerine düşünmek hatta kitap hakkında aklı yeten eleştirmenlerin yazdığı yazıları okumak lazım. Ama dili öyle büyülü ki. Ama betimlemeler öyle güzel ki. Yeni yeni sözcükler öğrendim, yeni yeni metaforlar... İki bölümden oluşuyor. Ya da iki masaldan. Üzüm ve Altın. Ben Üzüm'ü daha çok sevdim neden bilmem. Daha anlaşılır olduğundan mı bilemiyorum ki. Altın da güzeldi. Sema Kaygusuz neler akıl etmiş öyle dedim durdum. Gözümün önünde canlanan hikayeyi film tadında izledim. Nutkum tutuldu. Karakterlerden söz etmeyeceğim. Ama en çok Mercan Amca'yı sevdim. Neyse neyse. Daha fazla anlatmak istemiyorum. Adamkadından da Sağgözden de kurtulduğuma mutluyum. Neyse neyse. Okuyun siz en iyisi.


Yere Düşen Dualar-Sema Kaygusuz Doğan Kitap'tan

fotoğraf instagram hesabımda: gebbu

kitap ayracı carpe diem yayınlarından
kalem faber castell

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder