28 Ağu 2013

Portakal renkli bir gün hatırlıyor musun sevgilim?

Ben yazmam yazmam yazmam sonra bir yazmaya başlarım büssürü yazarım :D Ayarım yok. Her gün yazsam yazarım bloga. Şu sıralar yazacak çok şey vardı ama yazmadım. Sözcüklerle aram iyi değildi. Blog da okumadım. Gel gitlerim oluyor öyle bazen işte. Öykü de yazmadım... Neyse. Kitap postlarım bitti. Yarın da film postu yapmayı düşünüyorum. Ama bu post ortaya karışık olacak. Her telden (:





İncir aneanemlerin evinin önünden. Babacığım benim için topladı elleriyle. İncire doydum bu yaz. Köyden eve getirince bazılarını buzluğa attık. İstanbul'a dönmeden yiyebileyim diye. Çünkü incir çok çabuk
bozuluyor.                                                    








               
                                                                                Bunlar da karahamak. Anneciğim benim için topladı elleriyle. Böğürtlen değil mi? Kırmızı meyveleri birbirine karıştırıyorum /: Bir türlü öğrenemedim.
Çok lezzetliydi. Doğal hepsi de....















Bu da karsambaç. Adana'nın yaylası Tekir'de gerçek kardan yapılmış karsambaç adında tatlı gibi bir şey işte. Meyve aromalı. Çilek, kiraz, portakal ne istersen. Sıcakta oldukça serinletici oluyor ((: Uzun zamandır gerçek kar yememiştim. Özlemişim... Toroslardan getirilen kar kütlelerini kesip rendeliyorlar (:









Kardeşler Unlu Mamüllerin acılı ekmeği. İstanbul'da en çok özlediğim lezzetlerden birisi. İstanbul'da hiç görmedim. Ben de yapıyorum çok da güzel oluyor ama bu daha bi başka işte. Biberi sonra hamuru...
Ben nasıl yapıyorum hemen anlatayım. Göz kararı her şey. Fırından 2 ya da 3 ekmek hamuru al.Küçük parçalara ayır minik yuvarlaklar yap.2 ya da 3 kuru soğanı çint. Annem çint der. Yani minik minik ince ince doğra. Bol biber salçası ekle. Kırmızı biberi de küçük küçük doğrayabilirsin. Bol yağ ekle. Biraz kuru nane, kekik. Acı olsun istiyorsan bol kırmızı biber. Sonra küncü. Yani susam. Biz susama küncü deriz bir de ev yapımı olanlar esmer olur. Hazırlar beyaz ve ben beyaz sevmiyorum. Neyse hazırladığın salçalı soğanlı sosu küçük hamur yuvarlaklarına sür. Fırında pişir. Onu da kendin ayarla fırınına göre. Yakma sakın (:





Bir de ben geçenlerde Harry Potter manyaklığı yaptım. 2günde bitirdim serinin filmini. Bir günde 5 film seyrettim. Çok güzeldi. Rüyalarımda bile Harry Potter dünyasındaydım. Özlemişim... Daha belgesellerini izleyeceğim. İstanbul'a gitmeden keyifle izlemeliyim ama çok etkileniyorum cidden. Çıkamıyorum o dünyadan...
Ben bu baykuşu çok seviyorum. Hedwig'in miniği gibi ((: Çok sevdiğim iki insanın hediyesi.









Bir de ben bu iki üründen bahsetmek istiyorum. Nivea maske. 2liydi. Birini kullandım. Sevdim galiba. Diğerini de kullanınca emin olacağım galiba (: Ve dudak koruyucu. Yaz ama poyraz esince dudaklarım kışa göre daha kötü oluyor. Hem güneş koruyucusu. Hem de renksiz. Limonatalı bir de. Sevdim bunu. Evin içindeyken bile öylesine sürüyorum ((: Blistex markalı.



Benden şimdilik bu kadar. Keyifli okumalar dilerim ((:

Not: Başlık Amelia flminden alıntı ((:

f

4 yorum:

  1. o kardan yapılan tatlıyı mersinde cici bici adıyla yemiştim ki çok severim hatta biz kışın kara pekmez döker yeriz aynı şey oluypr sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bici bici adanaya has daha çok ama adana mersin aynı zaten aslında (: eskiden kışın üzerine pekmez döküp yerdik biz de.dediğin gibi aynı şey karsambaç ((:

      Sil
  2. hehe şaane yazı ki bu.

    onlar ne ya, kara ile başlayan şeyler. hiç duymadım.
    böğürtlenimsi şeylere bayılırıım.
    bi de incir müthiş bişi.
    :)

    YanıtlaSil
  3. kırmızı meyvelerden birisi ama bilimsel adını ya da istanbuldaki adını bilmiyorum.bizim köyde karahamak diyolar :D incir mmm.leziz ((:

    YanıtlaSil