20 Tem 2013

Dhobi Ghat




Yapım: 2010 – Hindistan
Tür: Dram
Süre: 101 dk.
Yönetmen: Kiran Rao
Oyuncular: 
Aamir Khan,Prateik Babbar,Monica Dogra,Kriti Malhotra,Danish Hussain
Senarist: 
Kiran Rao
Konusu: Mumbai'de farklı yaşam biçimlerine ve geçmişlere sahip olan,şans eseri hayatlarının kesiştiği 4 kişinin hikayesini anlatan bir film.Arun Yalnız bir ressam.Shai bankacı - tutkulu bir fotoğrafçı.Munna aktör olmak isteyen bir çamaşırcı.Yasmin yeni evli kardeşi için video çeken bir kadın. Film Yasmin'in kardeşine yeni geldiği Mumbai'yi videoya alarak anlatması üzerine başlayıp,Arun'un yeni evine taşındıktan sonra da dolapta bulduğu üç video kaseti üzerine devam eder.

Kaynak:Sinemalar.com



Çok severek izledim. Dhobi Ghat. Mumbai Günlükleri. Aamir Khan olacak da güzel olmayacak zaten di mi (: Sevmeyenleriniz vardır belki ama ben çok seviyorum. Çok da beğeniyorum. Bu film hepsinden başkaydı ama. Tür dram diyor evet. Dram ama. Sanat filmiydi sanki aynı zamanda da. Zenginlerin, sanatçıların bohem hayatına yer veriyordu biraz. Gece hayatı mesela. İçki tüketiminin aşırılığı.

4 farklı karakter üzerinden harika bir Mumbai filmi diyebiliriz.


Arun. Ressam. Sanatsal kaygıları var. Resim yapabilmek için ilhama ihtiyacı var. Yasmın'in kolyesini boynuna takışını unutamıyorum mesela...




Shai. Bir iş kadını. Zengin kızı. Aşkı ve mutluluğu arıyor. Arun'a aşık oluyor ama bir yandan da Munha var. Munha Shai'ye aşık oluyor. Geçirdikleri keyifli dakikar çok hoştu.



Munha. Aktör olmak isteyen genç bir çamaşırcı. Küçükken ailesinin yanından kaçıp Mumbai'ye geliyor. Shai'ye aşık oluyor. Ama konumunun da farkında. Zor zamanları oluyor.




Yasmin. En sevdiğim karakter. Arun'un bulduğu kamera kayıtlarından tanıyoruz yalnızca. Öyküsü yarım yamalak. Yalnız ama yapayalnız bir kadın. Yaşamasını ve Arun'la beraber olmasını çok istedim ama malesef olmadı /:

Film Mumbai'yi 4 karakter üzerinden çok güzel anlatmış. Hindistan'ın ne kadar karışık olduğunu biliyoruz. Bu kültür ve insan mozaiğini çok hoş anlatan güzel bir film.

Film boyunca beni en çok etkileyenler Arun'un sanat sancıları. Yazma konusunda sıkıntı yaşadığım için olsa gerek (: Ressam olmaya çok merak saldım Arun sayesinde ama tabii ki de yeteneğim sıfır olduğu için merak olarak kaldı.

Yasmın'in yaşadığı yalnızlık. Eşinden çekinmesi. Eşi olmadan dışarı çıkma noktasındaki yaşadığı sıkıntılar. Eşinin ilgisizliği. Ve aldatması. Feminist duygularıma hitap eden noktalar oldu elbette ki.

Ve Mumbai'deki yoksul insanlar... Zayıflıkları, korunaksızlıkları... Korkunçtu. Bu da 'insan' olduğum için etkiledi elbette...






4 yorum:

  1. bugün izleyeceğim film belli oldu ((:

    YanıtlaSil
  2. izlicem.
    hint filmleri izliyom.
    mumbai bilmiyodum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle izle (: klasik hint filmlerinden değil. bi Barfi bi de Mumbai Günlükleri. Çok farklı (:

      Sil