25 Ara 2012

Uzak Diyarlar



Pek sevgili okuyucu. Çok pis İrlanda'ya gidesim var. Napcaz biz? Hani böyle elin ayağın bağlanır hiçbir iş yapasın gelmez. Hep mutsuzsundur. Ben yine öyleyim desem? Hayallere daldım yine. Hiç de çıkasım yok. Dün Bahçelievlere gitmek için evden çıkmak üzereyken içimde bir his hasıl oldu. Bir his demişken Naime Erkovan diye çok tatlı bir yazar var. 2011'de Beşinci Düğme adlı fantastik bir öykü kitabıyla yazın dünyasındaki yerini resmileştirmiş. Şimdi bu kitabı okuyorum. "Adım yok" adındaki öyküsünde insanların adlandıramadığı bir histen bahsediyor. İşte ben de bu hise ad veremedim ve iki sözcük döküldü:İrlanda'ya gitmek istiyorum. Arkadaşlarım kahkahalara boğulup uçak kapının önünde gibi espriler yaptılar. Ama ben paşa paşa Bahçelievlere gittim -.-
İrlanda 12 yaşımdan beri hayalimde olan iki ülkeden biri İrlanda. Diğeri de İngiltere. Ben hep kardeş iki ülke diye düşünürdüm ama birbirlerini pek sevmez imişler. Neyse. Nereden hasıl oldu 12 yaşında bu iki sevda. Tabii ki Harry Potter ((: Baykuş sevdamın kökeninde olduğu gibi. İrlanda'da geçen bir öyküm de var hatta. Nasip olur da giderim ins.
İrlanda masallar diyarı gibi benim gözümde. Bir prens bir prenses hayal ediyorsam İrlanda'nın yeşil pembe dağları lacivert denizi ve gök kuşağı ve tarihî şatoları....
Velhasıl güzel bir hayaldir.

Diğer iki hayal ülkem Japonya ve Güney Kore. Onlara bir daha ki yazıya değineyim ((:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder