16 Ağu 2012

Biraz mı sinirliyim?

Biraz sinirliyim, yo hayır biraz da değil ciddi ciddi sinirliyim!

on5yirmi5 sitesinde genç kalemler başlığı altında yazılarım yayınlanıyor. Daha önce burada da yayınladığım ''Aşk, gel artık, beni inandır kadını aşk bilen birinin varlığına'' başlıklı yazım yayınlandı en son. Hiç de hoş olmayan bir yorumla karşılaştım.  Benim gibi genç bayan bir Müslüman'a yakışmayan yazılarmış. Kadına yapılan bir takım haksızlıkları dile getirdiğim için eleştirildim. Öfkemi aşkla dindirmeye çalıştığım söylendi. Alakası yok. Bu kirli dünyada aşka olan inancım solmaya yüz tutmuşken aşkın varlığına, kadına değer veren insanların varlığına inanmaya ihtiyacım var sadece. Bir de kadının çalışmasını Yaratıcı hoş karşılamazmış. Ve kullanılan ifade aynen şöyle ''ALlah'ın bile hoş karşılamadığı kadının 'çalışmasıyla'.''

Şimdi ne desem bilmem ki? İlmihal karıştırınca biraz, bir takım şartlar yerine getirildiği takdirde kadının çalışması konusunda hiçbir problem yok. Ama üzerine yorumlar yapılıyor hep. ''Yine de kadın çalışmamalı.''

''İşsizliğin nedeni kadınların çalışması, kadınlar çalışmasın.'' Başıma ağrılar girdi gerçekten! Ne kadar cahil insanlar varmış ülkemizde.

Sorarım size kadının çalışmaması gerektiğini söyleyenler.
Açın bakın bir haberleri, kadına şiddet ne boyutlarda. Kadın neden boyun eğiyor kocasının zulümlerine? Tutunacak bir dalı yok! İşi yok, geliri yok, kazancı yok! Meslek sahibi olmamış zamanında. Baba evinde kocan bakar diye okula gönderilmemiş, işe gönderilmemiş. Koca evine gitmiş. Zulüm görmüş. Dayak, baskı, şiddet. Bu kadınların birçoğu böyle. Elinde bir mesleği olsa, bir geliri olsa, kendi ayakları üzerinde durabilse hiç şiddete boyun eğer mi? Tüm bunlara rağmen kadın çalışmasın demeye devam mı edeceksiniz?

Kadın çalışmasın diyen kadınlar yok mu ifrit oluyorum. Bayaaan bayaaan, herkes sen gibi şanslı değil. Belki senin iyi bir eşin vardır, eşinin maaşı geçinebileceğiniz kadardır. Salt kendi yaşantına bakıp da yorum yapamazsın. Çıkar o başını evinden, yaşantından da bir bak etrafına ne zulümler dönüyor ortalıkta. Mutlu mesud yaşamından ahkam kesmesi kolay.

19 yaşımdayım ve geleceğimden korkuyorum. Mesleğim elimde olmazsa, karşıma düzgün bir insan çıkmazsa ne olacak?

Kadının eğitim alması, elinde mesleği olması şart!

Şimdi ben bunlara çok mu fazla değiniyorum? Gözü yaşlı kadın görmeye dayanamıyorum. Köle muamelesi görmeye dayanamıyorum. Suç mu?

Şimdi İslam'da kadın erkek meselesi şöyle demeye başlayacak kişiler okuyorlar mı bu yazıyı? Hiç başlamayın efendim. İslam'a göre kadının erkek üzerindeki hakları, erkeğin kadın üzerindeki hakları diye kafanızı yormaya kalkacağınıza toplumda baş gösteren inanç buhranlarına bir çözüm arayın. Kalplerde Allah inancı, sevgisi ve aşkı kaybolmaya başlayınca tüm bu şiddetler, geçimsizlikler baş gösteriyor. Kadın çalışamaz, dışarı çıkamaz gibi söylemlerde bulunacağınıza kalplere nasıl iman tohumları atılır, nasıl yeniden inançlı olur bu insanlar diye kafa patlatın.

Hayırlara vesile olur inş bu yazı vesselam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder